Inloggning

Real Madrid- Barcelona 1-2 PDF Skriv ut Skicka sidan
Skrivet av Daryoush William Ajamlou   
2012-01-19 00:10

Barcelona lyckas ännu en gång vända mot Real Madrid.

 

Casillas 6
Kan inte klandras åt något av baklängesmålen, gör ett par bra räddningar.

Altintop 6
Turken startar överraskande matchen och gör en helt okej match. Blandar och ger lite men visar fin rutin och ett par fina passar.

Carvalho 7
När blev Carvalho skadefri? Gör det riktigt bra trots en längre tids frånvaro.

Ramos 7
Även Ramos sköter sig riktigt bra som vanligt. Tillsammans med Carvalho håller han Barca spelarna borta från Real straffområde.

Coentrão 6
Började riktigt bra med ett par offensiva rusher och försvarar sig bra.

Lass 6
Springer och sliter tills han blir utbytt.

Alonso 6
Även Alonso springer mycket ikväll och slår ett par riktigt fina 50m passningar men har svårt att ta kommandot i Reals mittfält.

Pepe 5
Hans betyg sänks pga. hans fula filmningar och hans fula spel speciellt stämplingen på Messis hand.  Han var direkt ansvarig för barcas 1-1 mål då han missa markeringen på Puyol. Annars jobbar Pepe mycket bra matchen igenom.

Higuaín 5
Springer mycket men kommer inte till rätta, måste säga att han inte heller får många bollar att jobba på.

Ronaldo 6
Börjar riktigt bra och gör även rättvist 1-0 målet men sen försvinner han ur matchbilden mer och mer.

Benzema 5,5
Han gör alltid något bra av bollen när han får den men tyvärr så får han inte så många bollar ikväll.

 



 

 

 

Laget som helhet 4
En förlust kan aldrig bli godkänd.  Laget börjar matchen på bra sätt men efter ledningsmålet börjar man av någon anledning tappa koncentrationen, det blir fler och fler fel pass och man sjunker längre och längre ner på plan.

Mourinho 4
Blir ännu en gång besegrad men jag måste berömma honom för startelvan som förmodligen inge expert i världen hade anat.

Kommentarer (21)Add Comment
Solari
...
skriven av Solari, January 18, 2012
Tycker precis tvärtom att laget som helhet är mer än godkänt. Hur kan man skylla kollektivet för individuella misstag? Pepe och Altintop är de enda vi kan skylla förlusten på. Övriga bör ej lastas!

Vidare undrar jag varför Mou får underkänt? Var det hansom släppte Puyol fri? Eller borde han kanske bänkat Pepe?

Nästintill pinsamt att ge tränaren skulden för den typ av misstag som orsakar dagens förlust.
aydinheydari
...
skriven av aydinheydari, January 18, 2012
Håller med Solari, vi gör en taktiskt en bra match, Pepe och Altintop får ta på sig baklängesmålen. Altintop gör dock i det stora hela riktigt bra match.
0
...
skriven av hmm, January 18, 2012
Tror ni att vi kan kamma hem en seger nästa match grabbar eller tror ni det är klippt?
0
...
skriven av Mille, January 18, 2012
Pepes agerande under matchen är kompromisslös. Det fungerar tyvärr inte att undgå sådana aktioner såsom handtrampet och filmningarna. Han måste visa mer kyla och pondus när det väl gäller, det känns som om han hamnar i psykisk obalans, i synnerhet gentemot Barca. 1 - 1 målet är ska Pepe ta ansvar för, det var principiellt BARA hans fel.
0
...
skriven av Humle, January 18, 2012
Vad Pepe sysslade med under kvällens match är den stora frågan.
Spelar onödigt fult och filmar som aldrig förr istället för att just spela boll och visa vilken gigant han egentligen är.
Betyget 5 kan jag tyvärr inte hålla med om när han beter sig som en grott människa på plan.

Laget som helhet, ja vad ska man säga. Lirar på sin hemmaborg med 27 - 73% bollinnehav, skapar inget framåt i andra(benz nick i stolpen but that´s it), får jaga boll (som VANLIGT) som ett gäng fånar.

Får hoppas på ett mirakel i returmötet
Hala Madrid!
0
...
skriven av Jodinho, January 19, 2012
Tycker att Mourinho startade med helt rätt elva (möjligtvis kunde callejon startat istället för higuain), tre defensiva mittfältare är ett måste om man ska ha en chans även om det blir lite defensivt.
Enligt mig finns det två spelare som aldrig borde spela el clasico igen för real. Den ena är Marcelo, vilket Mourinho hade fattat o bänkade han till förmån för coentrao. Den andra är özil som också var bänkad, men där borde han ha suttit hela matchen. Anledningen till att jag tycker att dom här två inte borde spela i matcherna mot Barca är att dom ALLTID viker ner sig. Jag älskar dom här två och i vanliga fall är dom gudomliga fotbollsspelare men när dom möter Barcelona är det rena motsatsen. Dom underpresterar nåt så in i helvete (och det är jag nog inte ensam om att tycka)! Tycker att mou borde ha bytt in kaka istället för özil för till skillnad mot dom här två brukar han höja sig i dom här matcherna!
Det börjar bli riktigt frustrerande att alltid förlora mot den där äckliga klubben, kanske borde man lägga en slant på Barca i nästa el clasico för man vet ju att dom vinner.. Mourinho slog ju ut Barca med inter, vad fan vad det han gjorde annorlunda då?? Även fast tränaren i te gör jobbet så är det ändå hans taktik som spelar stor roll. Nu vet jag inte hur många matcher i rad real inte har lyckats vinna (under ordinarie tid) men jag börjar bli galen på alla förluster!! Vill bara tvåla dit dom en gång för alla, täppa igen truten på alla deras jävla medgångssupportar!!'
0
...
skriven av Asddsa, January 19, 2012
Jodinho

Tycker du har helt fel, Özil var Reals bäste spelare mot Barca i supercupmatcherna. Sen var han en av de bättre i cdr finalen förra säsongen där han borde fått minst två assist.
0
...
skriven av Bob, January 19, 2012
Besviken på Pepe.. Annars tycker jag laget i helhet skötte sig hyfsat, många bortslagna passningar. Tycker heller inte att Altintop eller Carvalho var sådär jätte bra, känns som om vi skulle behöva invistera oss en kanon högerback och sen skola in Varane till världens bästa mittback.
0
...
skriven av ROJ, January 19, 2012
Jag håller inte med betygen.

Casillas- Han förtjänar nog en 7,5. Casillas målvaktsspel räddar Real från en större förlust än den vi bevittna. Han kan gå med huvudet högt kaptenen.

Altintop- Håller med motiveringen. Dock skulle jag sänkt betyget till 5 dvs godkänd och inget mer.

Carvalho/Ramos/Lass/Coentrão -Instämmer.

Pepe ska enligt mig ha en 2 i betyg. Huvudorsaken till första insläppta, då han tappar markering helt på Puyol. Sedan hans filmning och fula spel gör ju inte saken bättre.

Higuaín - Ja, han springer. Dock vad resultera hans löpningar till? Rörde han ens vid boll? Han var för mig "offensivt" en bedrövelse. Så bra han var i ligan när han kom lika dålig var han idag/igår. Ska ha en 4.

Ronaldo - Härligt att han gjorde mål. Hans defensiva spel var bra matchen igenom och han visade upp en fin karaktär. De fåtal gångerna med boll var han också bra. Första halvlek hade jag givit honom en 7,5 och andra 6. Sammantaget 7 för Ronaldo idag. Han kan verkligen vara stolt över sin egna insats.

Karim - Gör en fin assist och har en stolp träff i andra. Precis som du påpeka de fåtal gångerna han fick boll gjorde han bra saker med den. Löper kopiöst mycket matchen igenom. Tycker 6,5 passar bra.

Mourinho - Ska enligt mig ha 2 i betyg. Det är Ramos och Casillas spel som förhindrar en större förnedring. Hade också Barcelona varit effektivera framför mål så hade resultaten sett ur Real perspektiv varit pinsammare.Deras spel ger Mou; så kallade defensivt taktiska drag en falsk trygghet. På hemmaplan ska man inte mot Barcelona ha mindre än 30 % i bollinnehav.(Är man sämre än Betis eller?) Självklart kommer spelarna tröttna.

Mou gav klar signal med dagens startelva och formation att Barcelona är det betydligt bättre laget. Då Real hela tiden ska anpassa sig efter Barcelonas spel och under Mou har man misslyckats katastrofalt. Ingen seger på fulltid. Det är oacceptabelt. Har han så lite förtroende för sitt spelarmaterial och sitt egna kunnande? Varför inte spela det spel man gör normalt? När har Real gjort det en hel match mot Barcelona? Precis som Karim poängtera intervju så var dagens formation ej gynnsam ur ett anfalls perspektiv. Bara instämma. Förra klassikern i ligan var Real bättre än idag. Även om man förlora med 1-3. Real hade åtminstone föregående match bättre spel och fler lägen avgöra matchen.

De Real fan som försvarar Mourinhos korkade köttmur till spelfilosofi mot Barcelona hoppas jag tänker om. Hellre att Real spelar sitt spel och vinner/förlorar än att de spelar som de gjorde idag. Spela så på hemmaplan ger lillebror varning.
0
...
skriven av ROJ, January 19, 2012
Asddsa, skämtar du? Supercup mötet var Karim Reals bästa spelare, sett till dubbelmötet.
0
...
skriven av Asddsa, January 19, 2012
ROJ

Snararedu som skämtar, han missade dör mycket, hade han sättit 2 mål till som man borde förväntat av honom med tanke på lägena han fick.
0
...
skriven av gago, January 19, 2012
Är de bara jag som tycker att iniesta hade problem med altintop, han hade ju stora problem att ta sig förbi 1 mot 1, jag tycker att han va riktigt bra för att inte ha spelat så mkt.. men det är vad jag tycker Peace!
0
...
skriven av Kaka, January 19, 2012
Såg matchen men har inte kunnat hänga med så mycket innan och efter.. VART VAR MARCELO?????

Att betygen skulle vara fel är nonsens! Jag och mina kompisar brukar tycka extremt olika om olika spelares prestationer och ingenting kan egentligen sägas vara rätt.

Roj, om du tycker annorlunda så skriv gärna vad du tycker, gärna betyg också för den delen men sluta skriva att någon har fel.

Casillas får 6smilies/shocked.gifr både här och av Goal.com, du säger 7,5..
Altintop 6 här och 6 av Goal, du säger 5..
Pepe säger du 2, här har vi en 5 och Goal har en 4
Higuain säger du en 4.. Goal säger 4,5 och här står det 5
Ronaldo får 6 både här och av Goal men du säger 7,5..
Benzema får 5,5 här och av Goal men du säger 6,5..

Vet inte vad du kan som inte skribenterna här eller på Goal.com kan men kom inte och säg att någon har fel.

På söndag kväll kommer det kännas bättre för oss allihopa för då gör vi 4 mål+ smilies/smiley.gif
Godnatt
0
...
skriven av Robbin Engelsen, January 19, 2012
asså vi har matchen , men tappar vårat spel i andra halvlek !men vi ger inte upp ny match om 6 dagar då jädrar skall barca få känna på madridista power på camp nou !!!!!!
0
...
skriven av Ardian, January 19, 2012
Mourinho borde bli sparkad! Hur kan han starta så istället för att starta som dom alltid gjort? Han borde skärpa sig, visst har offensivt Real Madrid var riktigt bra att se, men deffensivt funkade inte alls!

Casillas
Ramos-Pepe-carvalho-marcelo
----khedira--x.alonso.---
higuain--özil---ronaldo
------benzema----

Higuain istället för Di maria eftersom han var skadad.
0
...
skriven av Linus, January 19, 2012
Jag tycker dom gör en helt okej match, jag gillar ändå hur mou försöker gå för segern när han byter in özil m.m. Men jag gillar verkligen inte att man spelar med altintop för han får helt och hållet ta på sig sista målet. Sen går ju så klart inte att försvara det Pepe gör men jag älskar verkligen den mannen, vilken vinnarskalle!

Det känns just nu som att om real ska vinna Champions league så ska nåt annat lag slå ut Barca eller så vinner vi över dom i en final, för det går ju tydligen inte att vinna på bernabeu eller camp nou!
0
...
skriven av Jonny, January 19, 2012
Men herregud grabbar kom igen! Altintop var ju bäst i plan han dribbla men lyckades inte med bra passar tyvärr. Adrian din elva är perfekt, den bästa och möjliga elvan.
0
...
skriven av Azerbadjan, January 19, 2012
När är nästa möte i copa?
Zizou
...
skriven av Zizou, January 19, 2012
Det känns som det sitter mycket i huvudet hos spelarna. Tror inte det var en tillfällighet att Altintop lyckades framstå som en av få som kunde göra sin gubbe i Real. Så fort många Realspelare får bollen är det som om de blir handlingsförlamade och mycket av detta beror säkert på att Mou har gett order om att minimera onödiga misstag, men det får ju ha någon slags gräns. Tror inte Altintop har påverkats lika mycket av tidigare möten varpå han inte har samma överdrivna respekt för barcaspelarna. Lösning på detta? Någon som håller med?
0
...
skriven av Jodinho, January 19, 2012
Håller med zizou! Det har satt sig i huvudet på spelarna, vi är redan slagna innan vi går ut på plan känns det som.. Tror att en endaste seger hade varit så otroligt viktig, så att man visar välden att det går o slå Barcelona under full tid!
Allt handlar om självförtroende!
0
...
skriven av HIGUAIN 111, January 19, 2012
Mous största misstag är SAHIN! Att han inte spelat han.. han är en snabbarre version, mer teknisk o känsligare vänster fot än alonso..Alonso e för seg mot barca.. Dom äter upp han levande . han e som en snigel!!Sahin ska spelas indär och spela alltid.. MOU E för dålig för talangerna. HAn skryter med att han gett 5-6 talanger chansen. Det där e ingen chans. han låter dom debutera sen syns dom aldrig mer. herr Guardiola släpper in talangena som han ska. SEN BORDE CAllejon ha startat mot Barca..E DET BARA JAG SOM TYCKER DET HÄR OM SAHIN?

Skriv kommentar
Mindre ruta | Större ruta

busy